Het belang van sea

5 aug

Het kan wellicht nog steeds een veel komende vraag zijn: wat is sea? Zoekmachinemarketing wordt gebruikt om betaalde zoekadvertenties van Google te beschrijven. Deze techniek wordt vaak gebruikt als een korte termijn strategie om snel inzicht te krijgen in jouw producten of diensten. Vergeleken met Search Engine Optimization – SEO, kunnen betaalde zoekadvertenties je snelle resultaten geven, omdat je jouw doelklanten onmiddellijk kunt bereiken. Met Google-zoekadvertenties kunnen adverteerders hun merknaam weergeven in de koppen, beschrijving, zichtbare URL of extensielinks van de advertentie. Daarom dragen deze betaalde zoekadvertenties bij aan een hoge naamsbekendheid, vooral omdat ze vaak bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnen. Je kunt de effectiviteit van jouw advertenties volgen. Hiermee kun je beoordelen hoe effectief ze zijn in het aantrekken van nieuwe klanten. 

De voordelen van zoekmachinemarketing

Er zijn veel voordelen aan het gebruik van SEM voor jouw bedrijf. Door bijvoorbeeld jouw online aanwezigheid te vergroten, vergroot je ook jouw naamsbekendheid en zichtbaarheid. Dit leidt op zijn beurt tot online leads en genereert verkopen (waarmee je uiteraard geld kunt verdienen door producten en diensten te verkopen). Op dezelfde manier kun je jouw bezoekers informatieve inhoud bieden, die ze mogelijk nergens anders kunnen vinden. Ondernemers vragen zich vaak af wat een betere vorm van marketing is om in te investeren: SEO of PPC. SEM is echter niet echt een kwestie van welke techniek beter is, maar eerder van welke op dat moment meer van toepassing is op jouw omstandigheden en budget. Je zult waarschijnlijk ontdekken dat zowel organische als betaalde marketing de moeite waard zijn om in te investeren, omdat het gelijktijdig gebruik ervan jouw bedrijf meer zal doen bloeien dan wanneer je slechts op één techniek vertrouwt en jouw andere opties negeert. Zoals eerder opgemerkt, kunnen adverteerders met zoekadvertenties (PPC) van Google hun merknaam gebruiken in de koppen, beschrijvingen, zichtbare URL’s en extensielinks van hun advertenties.  Hierdoor dragen deze gesponsorde zoekmachineadvertenties bij aan de naamsbekendheid, vooral omdat ze vaak bovenaan de zoekresultaten van Google verschijnen.

Betaal na interactie

In tegenstelling tot social media marketing hoef je alleen te betalen als iemand op jouw advertentie klikt nadat deze online staat. Dit zorgt voor onbeperkte exposure omdat je alleen betaalt als iemand actie onderneemt.  Als niemand naar aanleiding hiervan klikt of actie onderneemt, worden er geen kosten in rekening gebracht en ook daarna wordt er bewustzijn gecreëerd. Het is dus een van de financiële voordelen van zoekmachinemarketing die een win-winsituatie oplevert.