Op zoek naar een nieuwe adverteermethode? Probeer Google Ads!

11 aug

Heb jij eindeloos gezocht naar adverteermethoden maar wil je bedrijf nog steeds niet van de grond komen? Of wil je gewoon een nóg groter publiek bereiken? De laatste jaren zijn er veel nieuwe online marketingmethoden bij gekomen. Eén daarvan is Google Ads. Wat dat is en wat je ermee kunt bereiken, kom je te weten in dit artikel.

Google Ads

Google Ads, voorheen Google Adwords genoemd, is het online-advertentieprogramma van Google. Bedrijven kunnen aan de hand van zoekwoorden reclame maken. Het gaat als volgt te werk. Je kiest enkele zoekwoorden uit die zijn gerelateerd aan de producten van je bedrijf. Wanneer iemand dat zoekwoord vervolgens intypt op Google, komt jouw bedrijf bij de zoekresultaten te staan. Als die persoon op de advertentie klikt, komt deze automatisch op jouw website terecht.

Specifieke doelgroep

Google Ads is een heel efficiënte marketingmethode, aangezien de mensen die op jouw website belanden al op zoek zijn naar een product dat jouw bedrijf aanbiedt. De kans is ook een stuk groter dat de bezoekers iets bij jouw bedrijf kopen dan bij de traditionele vormen van adverteren. Als de klant jouw website eenmaal heeft bezocht, zal deze je advertenties vaker te zien krijgen. Zo raakt de klant vertrouwd met je bedrijf en zal deze wellicht vaker iets bij je kopen. Bovendien zijn de advertenties alleen maar zichtbaar voor mensen uit je eigen regio.

Kosten

Natuurlijk zitten er ook kosten verbonden aan Google Ads. Echter is het een redelijk goedkope manier van adverteren. Je betaalt namelijk alleen voor het aantal kliks. Dat wil zeggen voor het aantal mensen dat jouw website heeft bezocht. Je hebt zelf invloed op de prijs, aangezien je zelf een bod uit kunt brengen. Als het bod hoog genoeg is, zal de advertentie geplaatst worden. Het voordeel van de beperkte doelgroep, is dat je dus alleen maar kliks krijgt van mensen die zijn geïnteresseerd in je product. Hierdoor hoef je minder te betalen.

Flexibel

Bovendien zijn Google Ads erg flexibel. Je kunt je advertenties op ieder moment aanpassen. Als je erachter komt dat een bepaald zoekwoord niet goed is gekozen of je wilt de tekst van de advertentie veranderen, heb je dat in een handomdraai gedaan. Hoe je dit doet, leer je tijdens de trainingen bij Conversies.nl, een online marketingbureau in Groningen. Hier leer je alles over Google Ads en word je persoonlijk begeleid.