RT Marketing Begrippen
Image default
Marketing

Wat doet een online marketeer?

Het is inmiddels geen geheim meer dat online marketing erg waardevol is voor organisaties. Maar wat doet een online marketeer nu precies? Dit is een vraag die nog bij veel mensen speelt. Hier geven wij dan ook graag meer duidelijkheid in! In dit artikel zetten wij namelijk overzichtelijk op een rij wat een online marketeer nu precies doet. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Werkzaamheden online marketeer

Het takenpakket van een online marketeer is nogal breed. Een online marketeer kan verschillende werkzaamheden op zich nemen, wat ook weer verschilt per vakgebied en organisatie. Over het algemeen doet iedere online marketeer een analyse van de organisatie. Dan wordt er gekeken naar hoe de online marketing er nu voor staat en wat er nog moet verbeteren. Vervolgens wordt er een online marketingdoelstelling opgesteld. Dit kan van alles zijn. Denk maar aan het vergroten van de naamsbekendheid, het promoten van een nieuw product, het verhogen van de conversie en het aanspreken van een nieuwe doelgroep. Hierna kunnen er diverse online marketing tools ingezet worden om de doelstellingen te bereiken. Deze behandelen we hieronder.

Social media

Social media is een erg handige manier om de interactie aan te gaan met de doelgroep. Zo kun je op social media je organisatie promoten. De doelgroep kan vervolgens de post liken, delen of er op reageren. Dit is ook weer te zien voor hun eigen netwerk en op deze manier kun je dus op een makkelijke manier toch een grote groep mensen bereiken. Als je een advertentie inzet op social media kun je de doelgroep instellen die je wil bereiken. Hierbij kun je bijvoorbeeld een blog delen. Als mensen hierop klikken worden ze gelijk doorverwezen naar je website. Zo krijg je gelijk meer bezoekers en is de kans groot dat ze een dienst van je afnemen.

 

Website

Zoals je leest is het dus wel erg belangrijk dat je een website hebt én dat deze website goed is. Dit betekent dat bezoekers duidelijk kunnen zien waar ze de informatie kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn en dat de website gebruiksvriendelijk is. Consumenten hebben maar een korte concentratie en willen gelijk zien waar ze naar op zoek zijn. Als dit niet het geval is, gaan ze gelijk door naar een website van een concurrent. En dit is natuurlijk wat je niet wilt! Wil je weten hoe je je online marketing het meest efficiënt in kan richten? Neem eens een kijkje op https://www.anglers.nl/online-marketeer-inhuren/.

https://www.anglers.nl/online-marketeer-inhuren/