Wanneer je je website optimaliseert voor de gebruikers van zoekmachines, is je content ontzettend belangrijk. Voor potentiële klanten moet je content echt nut hebben, maar tegelijkertijd moet je de juiste hoeveelheid long tail zoekwoorden en short tail zoekwoorden gebruiken. Die zoekwoorden mogen niet spammerig overkomen, want dan verlies je al snel de aandacht van je lezer. Maar hoe houd je überhaupt de aandacht? Het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen een steeds kortere spanningsboog hebben. Hoe komt dat? En hoe kan een online marketing bureau dit probleem voor je oplossen? Internetgebruikers lezen geen volledige contentIemand die een boek leest, gaat daar echt voor zitten. Op het internet werkt dat (meestal) anders. De bezoekers van je website lezen een blog of pagina niet volledig, maar doen dat scannend:
Wat heeft TikTok met de korte spanningsboog te maken?Het geduld van internetgebruikers was altijd al relatief kort, maar sinds 2016 is de aandacht die de bezoekers van een website hebben alleen maar verminderd. Dit komt door de opkomst van TikTok: mensen zijn gewend geraakt aan korte video’s (niet langer dan een minuut) waarin snel heel veel gebeurt. Ook andere sociale mediaplatforms hebben zich hierop aangepast: op YouTube heb je nu de YouTube Shorts en op Instagram heb je Stories. Daarom is het belangrijk dat je ook je website op de spanningsboog van je doelgroep aanpast. Hoe pas je je content aan op je doelgroep?Als het op internetgebruikers aankomt, is het altijd van belang dat de Technische SEO (Search Engine Optimization) van je website goed in elkaar zit. Duurt het laden van een pagina te lang, dan klikt je potentiële bezoeker bij voorbaat al weg. Om er daarnaast voor te zorgen dat ook je content niet te langdradig wordt, kun je een online marketingbureau (ook wel een SEO-bureau of SEA-bureau) in de arm nemen. De SEO-specialisten van zo’n marketingbureau optimaliseren je website – met de hulp van contentspecialisten en copywriters – zodat die precies aansluit bij je doelgroep. Daarnaast kun je ook een SEA- (Search Engine Advertising) specialist benaderen, om voor je te adverteren in zoekmachines. Zo zorg je dat zoveel mogelijk bezoekers jouw website vinden en op je website blijven.
|