Als ondernemer zijnde heb je het meestal druk met een groot aantal zaken, nieuwe opdrachten, contact onderhouden met de verschillende aandeelhouders en andere externe partijen, het bijhouden van de administratie en het zorgen voor een goed functionerend bedrijf in het algemeen. Dit is vaak al meer dan genoeg om je mee bezig te moeten houden. Maar het kan het natuurlijk voorkomen dat het plotseling wat minder gaat met het bedrijf en je op allerlei fronten moet inspringen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Zelfs bij positieve veranderingen komen er vaak nog extra werkzaamheden om de hoek kijken, bijvoorbeeld bij onverwachte nieuwe opdrachten. Vaak is het dan erg handig om één of meerdere werknemers te hebben die kunnen helpen bij het uitvoeren van een deel van deze zaken, zoals het tevreden houden van de klanten door accountmanagers aan te stellen, of door iemand de bedrijfsadministratie bij te laten houden. Maar wat nou als er, tegen alle verwachtingen in, zo’n enorme vraag is naar jouw producten dat je het zelf niet allemaal kan afhandelen, en dat je niet over de mogelijkheid beschikt om de overige zaken door een andere werknemer te laten uitvoeren? Dan moet je, bovenop alle extra werkzaamheden die er al zijn, ook nog eens iemand (tijdelijk) in dienst nemen, wat nog meer werk met zich meebrengt. Gelukkig hoef je tegenwoordig niet meer alles zelf te doen. Zo zijn er organisaties die kunnen helpen bij het vinden van het juiste personeel. Helaas dient het volgende obstakel zich al aan zodra je de juiste persoon gevonden hebt: Salaris. Bereken salaris, het klinkt makkelijk maar dat is het niet. Gelukkig zijn hier tegenwoordig ook oplossingen voor, zoals CBBS. Zo hoef je zelf nóg minder te doen bij het aannemen van een nieuwe werknemer, zodat jij je kan focussen op de groei van je bedrijf. |
http://cbbs.nl/ |